وبلاگ شخصی سید عباس طباطبایی

دوستان عزیز : اگر سوال و پرسشی دارید لطفا آن را به صورت عمومی در قسمت نظرات خود مطلب درج کنید تا پاسخی که در خصوص سوال شما داده می شود برای سایر دوستان هم قابل بهره برداری باشد

دوستان عزیز:

مطالب این وبلاگ کاربردی بوده و نه تفریحی
از این رو سعی دارم مطالب جدیدی که کمتر مورد توجه است و یا دسترسی به آنها دشوار ، را با فاصله های زمانی قرار دهم تا دوستان فرصت مطالعه مطالب پیشین را داشته باشند . دیگر دلیل برای طولانی شدن افزودن مطالب کمبود دسترسی اینجانب به مطالب خاص می باشد ، از این رو هرکدام از شما دوستان عزیز که مطلبی و یا فایلی آموزشی دارید که می تواند مورد استفاده سایر دوستان قرار گیرد آن را برای اینجانب ایمیل کنید تا در وبلاگ قرار دهم .
با تشکر

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

اوبونتو موبایل

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹ ق.ظ

تو این قسمت یه توضیح مختصری در مورد حوزه فعالیت کانونیکال در عرصه موبایل می‌دم

همونطور که اطلاع داریم شرکت کانونیکال عرضه کننده و توسعه دهنده سیستم عامل لینوکس-اوبونتو هست که جزء یکی از پراستفاده ترین سیستم‌عامل‌های دنیاست.

این شرکت می‌خواد دوباره در مقابل شرکت‌های ماکروسافت و اپل قد علم کنه برای همین وارد عرصه سیستم‌عامل برای موبایل شده و چند وقتی هست که سیستم عامل خودش رو با عنوان ubuntu mobile عرضه کرده . البته این محصول هنوز به صورت انبوه تولید نشده اما عنوان شده که نهایتاً تا سال 2014 وارد بازار جهانی خواهد شد . ( راست و دروغش با خداست :) ).

یکی از نکاتی که قابل توجه هستش اینه که شرکت سازنده عنوان کرده این سیستم عامل تا حد زیادی شبیه به سیستم عامل اوبونتو برای کامپیوتر هستش و با فرض صحت یان موضوع میشه این موضوع رو مد نظر قرار بدی که این سیستم عامل هم دارای گرافیک بالایی هستش و هم اینکه دارای قدرت و سرعت بالاییه .

یکی از نقاط قوتی که برای این سیستم عامل عنوان شده اینه که این محصول همانند سیستم عامل آندروید متن باز بوده و کاربران می‌توانند برنامه‌های زیادی رو برای این سیستم عامل بنویسن .

من که خودم به شخصه خیلی دوست دارم این محصول رو از نزدیک ببینم .

اگه علاقه مند شدین حتماً درباره این محصول مطالبی رو که سایت‌های مختلف عنوان کردن و مطمئناً‌به صورت تخصصی اون رو بیان کردن بخونین . 

  • سید عباس طباطبایی

سیستم عامل لینوکس -اوبونتو

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۰۳ ب.ظ

سیستم عامل اوبونتو یکی از بروز ترین و محبوب ترین توزیع سیستم عامل لینوکسه که به صورت رایگان عرضه می‌شه و حتی بیشتر نرم‌افزار‌های این سیستم عامل به صورت رایگانه

یکی از نکات جالب و مفید این سیستم عامل اینه که شما می‌تونید بر روی این سیستم عامل چند نوع محیط کاربری داغشته باشید تا از خسته کنندگی و یکنواخت بودن محیط های گرافیکی خلاص بشین که تصویر چندتا از محیط‌ های این سیستم عامل رو گذاشتم
یکی از محاسن این سیستم عامل اینکه که تا حد امکان برنامه‌‌ها به صورت مجزا اجرا می‌شن و اگه یک برنامه دچار کرش یا هنگ بشه سیستم عامل به انجام مأموریت خودش در بقیه عملیات‌ها می‌پردازه و کل سیستم عامل هنگ نمیکنه
یکی از معایب برزگ این سیستم عامل اینه که شما برای نصب نرم افزار‌های مورد نیاز باید از اینترنت مطلوب به سرعت بالا برخوردار باشین چون تمامی برنامه‌ها از طریق اینترنت روی اوبونتو نصب می‌شه البته نرم‌افزارهایی هم هستند که به صورت بسته‌های نصبی هستند و می‌تونین اونها رو دانلود کنین و بعد نصب کنین
می‌تونین توضیحات بیشتر رو درباره این سیستم عامل از روی سایت ubuntu.ir که صفحه فارسی این سیستم عامل هست بخونین و اگر خواستین این سیستم عامل رو یا دانلود کنین .
همچنین در اینجا لینک راهنمای نصب لینوکس اوبونتو رو به صورت PDF از سایت ایران عصر قرار دادم

در این جا چند دستور برای تغییر محیط گرافیکی اوبونتو رو برای دوست‌داران این سیستم‌عامل واقعاً باحال می‌زارم که توسط دوست عزیزم آقای توحیدی پناه به من معرفی شده (امیدوارم از این محیط‌ها لذت ببرین)

این دستورات رو می‌تونین از قسمت نرم‌افزار‌های کمکی لینوکس دانلود کنین



Gnome


Kde


Unity


Xface
  • سید عباس طباطبایی

دستورات ترمینال لینوکس

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۲۸ ب.ظ

در این قسمت دستورات اجرایی در ترمینال لینوکس روجهت یادگیری و سهولت کار در سیستم‌ عامل‌های لینوکس قرار دادم .

لازم به ذکره این فایل به صورت PDF هستش و گرد آورندگان آن هم خانم‌ها رحیمی قانع از استان همدان هستند گردآوری شده که من هم حق تألیف رو رعایت می‌کنم و فایل اصلی PDF‌رو بدون تغییر و با نام خودشون قرار می‌دهم

همدان - آموزش دستورات ترمیتال لینوکس -زهرا رحیمی قانع.pdf

  • سید عباس طباطبایی

دستورات نصب محیط‌های گرافیکی لینوکس

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴ ب.ظ

در این جا چند دستور برای تغییر محیط گرافیکی اوبونتو رو برای دوست‌داران این سیستم‌عامل واقعاً باحال می‌زارم که توسط دوست عزیزم آقای توحیدی پناه به من معرفی شده (امیدوارم از این محیط‌ها لذت ببرین)

این دستورات رو می‌تونین از قسمت نرم‌افزار‌های کمکی لینوکس دانلود کنین

  • سید عباس طباطبایی

نرم افزار WiseProgramUninstaller

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۹ ب.ظ
با کمک این نرم‌افزار می‌تونین برنامه‌هایی که روی ویندوز نصب کردین و در حالت عادی نمی‌تونین پاکشون کنین رو حذف کنین
این نرم افزار رو می‌تونین از قسمت نرم‌افزار‌های کمکی ویندوز دانلود کنین
  • سید عباس طباطبایی

نرم‌افزار blueman.deb.run

شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۱ ب.ظ

این نرم افزار به شما این امکان رو می‌ده تا در سیستم‌عامل‌های لینوکس (مانند اوبونتو یا کوبونتو یا ...) بتونین به وسیله بلوتوث با گوشی یا سخت افزار‌های دیگه اتصال برقرار و اونا رو مدیریت کنین

این نرم افزار رو می‌تونین از قسمت نرم‌افزار‌های کمکی لینوکس دانلود کنین

  • سید عباس طباطبایی

نرم افزار Dr.UFD

شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۷:۵۱ ب.ظ
این نرم افزار ، یه نرم افزار فرمت فلش‌مموریه که به وسیله اون می‌تونین فلش مموری‌هایی رو که به صورت عادی و به وسیله سیستم‌عامل‌ها فرمت نمی‌شن رو فرمت کنین (خودم تست کردم و جواب گرفتم ، امیدوارم شما هم جواب بگیرین)
نکته : این نرم افزار از backdoor استفاده می‌کنه و چون نرم‌افزارهای امنیتی جلوی اون رو می‌گیره با پیام خطا روبرو می‌شین - اگه می‌خواین از این نرم افزار استفاده کنین سیستم عامل شما نباید نرم افزار امنیتی (آنتی ویروس) داشته باشه .
راهنمایی :  این نرم افزار معمولاً فلش‌ها رو فرمت می‌کنه اما اگه اینکار توسط این نرم افزار برای فلش شما اتفاق نیفتاد می‌تونین به سایت شرکت سازنده فلشتون برین و نرم افزار فرمت مخصوص فلشتون رو دانلود کنید که برای این کار معمولاً از شما یه شماره سریال می‌خواد که شماره حک شده روی فلشتون رو وارد کنین تا لینک دانلود نرم‌افزار رو در اختیارتون قرار بده .
توصیه می‌کنم برای در امان بودن از backdoorها هنگام کار با این نرم افزار اتصال خود را به اینترنت قطع کنید
دانلود نرم افزار
  • سید عباس طباطبایی